lördag 20 december 2014

Kan det bli för mycket av det goda ...

Om jag minns rätt så längtade jag så innerligt efter en riktig semester redan i december förra året.
Trots att jag och min älskade man upplevt ett år utan dess like med Bröllop i Vegas och Bröllopsfest i Stockholm så kändes det som om vi behövde lite extra ledighet. Jag älskar ledighet och särskilt ihop med min man. 

När våren kom bytte jag uppdrag och när man gör det så är prestationsångesten på topp för att komma in i jobbet och naturligtvis visa upp sina allra bästa leveranser tidigt, ja så funkar jag. 

Lägg till att vi sålde huset och flyttade till 33 m2 på Ringvägen i 2 månader så var mitt behov på topp. 
  
Sålunda började jag planera in en drömsemester tidigt och den skulle vara minst 5 veckor ... inget får ändra på det. Det skulle också klaffa fint med inflyttning till vår nya lägenhet 1 juli.... projektledaren i mig var i storform.. 

Så klart blev det av. Vi åkte på fem veckors semester och jag får fortfarande rysningar av allt underbart vi upplevde både med och utan Robin. Jag kommer ihåg att vi varje dag påminde oss om hur mycket vi bara njöt av allt. 

Väl hemkomna konstaterade vi att denna semester lever vi länge på för den  gjorde verkligen gott. 

I min värld peppade jag mig för en lång och härlig höst med mycket jobb och inte så mycket resor. 

Det blev både jobb och resor. Jag älskar att bege mig på resa, älskar att åka bort oavsett om det är jobb eller semester och när jag nu landade efter min tredje resa i december så kände jag bara att .. nej... nu är jag så nöjd så jag storknar. Jag orkar inget mera. Hemlängtan har vuxit sig intensivt mer och mer för varje resa. Jag började längta hem. Hem och göra ingenting, hem och bara mysa med mannen i soffan och hem och bara vara. Vilka lyxproblem. 

Att ha såna tankar känns så otroligt lyxigt, bortskämt och ja ..lite skämmigt kanske,  jag vet inte. Men att reflektera är aldrig fel. Nu vill jag bara vara .. utan att vara ......

Sedan en vecka har jag nu bara varit mamma, projektledare och fru på distans och det går riktigt bra det också. 
Att vakna 0630 en lördagsmorgon 3 dagar före jul,dricka kaffe, lyssna på Robins snarkande och titta på himlen är en sån lyx just nu. Och jag njuter .... jag njuter t o m av att längta efter min man. 

Njuter av att veta att jag om 3 dagar ska åka till London och superbomba Charlie och hans flickvän Emma med kärlek, träffa min nya svärmor och fira kärleken. Det kan det aldrig bli för mycket av.. 

Charlie o Emma.... farmor är på ingång!!

God lördag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar