fredag 19 december 2014

Sista veckan - en braksuccé

Denna sista vecka före jul har jag upplevt ett glädjerus utan like. Vårt team hade en deadline i onsdags förmiddag då vi skulle leverera vår Proof of Concept av en tänkt lösning, dvs .. vi har byggt ett bevis för att det är möjligt och lite till.

Tisdag eftermiddag dallrar det av nervositet och febril aktivitet att fixa och preppa inför denna så viktiga strategiska demonstration som i mina ögon redan var en succeé... , och konstigt nog var jag inte särskilt stissig som jag kan bli ... jag har känt mig grymt säker och trygg med detta team hela hösten. 

Dags för Demo. Kl 10 stiger vi in i en lokal som fylls till bredden med flera bekanta ansikten men också väldigt många nygamla, dvs kollegor som vet vad vi gör men som inte riktigt är i vår närhet i det dagliga. 

På darriga ben kör jag min introduktion och jag darrar faktist på rösten, och det brukar jag göra när jag något riktigt bra är på gång. Den är mycket kort och min överlämning till Daniel bli galant. 

Daniel genomför därefter en av de allra bästa Demos jag någonsit sett och varit med om. Allt fungerar klockrent,Teknik, funktioner och byte av miljöer som annars kan vara lite utmanande. Lägg till Daniels fenomenala förmåga att presentera det vi gjort på ett så fantastiskt sätt att jag fick både darr i benen och tårar i ögat. Bingo!!

Jag får möjligheten att avsluta demon men mina ord är överflödiga egentligen. .... Tack och God Jul ... Applåder rasar. Då reser sig vår högsta chef och säger några väl valda ord och jag vet inte var jag ska ta vägen ... glädjen är överväldigande. 

Flera kollegor kommer fram och fullkomligt öser glädje och beröm över det vi har åstadkommit. 
STP teamet står tillsammans och bondningen är total. 

Chefen kliver fram till teamet, delar den glädjen och strålar som Orion. Succé. 

Vi får på stående fot en inbjudan att presentera detta på Koncernledningsnivå och naturligtvis tar vi chansen. 

Resten av veckan har varit som att glida på en räkmacka. Mina mungipor har inte gått att få ned. Vilket eminent smartdrag av oss att planera in onsdagen som Demo dessutom. Många kramar och lyckönskningar och en stor delad glädje har varit påtaglig. Inte bara har vi spridit framgång och glädje till oss själva utan runt omkring oss överallt. Jag har varit i sjunde himlen. Snacka om energiboost. 

Det här teamet har byggt upp något väldigt fint tillsammans, teamat upp och skapat en förutsättning för att utföra stordåd framöver. 

Som Projektledare kan jag bara buga och bocka för att jag har möjligheten att vara med i detta team och jag ska göra mitt allt för att upprätthålla ett vinnande team. 

Och jag fick också en boost och påminnelse om varför jag älskar att vara projektledare och en del av ett team som älskar att lyckas. Vi väljer. 

Nu blir det välförtjänt jullov och återhämtning för oss alla. Bästa uppladdningen inför 2015. 





A  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar