söndag 7 december 2014

Nystart - " vi är överallt"

Ja, så är jag redo igen. Redo att skriva av mig och dela mina tankar och upplevelser.. igen. Mitt hjärta har alltid bankat för det skrivna och min förmodligen ogenomtänkta vilja och ambition att jag måste dela med mig har alltid funnits där.

Att jag sedan barnsben har drömt om att bli journalist, hallåa och tv programledare, ligger nog i linjen med den högpresterade bekräftelseperson som är jag. Att jag i nästa andetag ville bli flygtrafikledare, läkare eller veterinär ... kanske är signifikant för den astrologiska tvilling jag faktiskt är. Mångfald, möjligheter, olika personligheter och absolut no limits i något .... livet får visa vad det ger och jag ska vara med och köra i livet. Och jag älskar att köra.
Min nyfikenhet och öppenhet har tagit mig över land och hav och givit mig gåvor och ett liv jag firar och förtjänar varje dag. Glädje, sorg och makalösa känsloresor som alla är mina bästa gyllene erfarenheter och som är väl förpackade med guldsnören.

Många guldsnören har det blivit och flera förväntar jag mig. Just denna underbart gråa söndag då jag känner mig lite risig, hostig och varm tar jag tillfället i akt att kicka igång bloggen igen. En inspiration till att börja fick jag av min son Charlie för några veckor sedan. Charlie bor numera i London och en dag ringde han hem och var så riktigt i gasen glad och sprudlande.

 " Vet du mamma, när jag åkte hem från jobbet igår så läste jag Evening Standard på tunnelbanan och på första sidan vad det en bild och ett reportage om ungdomar i ett fotbollsprojekt , och mitt i den skaran såg jag en kille i AIK tröja. Jag tog en bild på tidningen och skickade ett mail till AIKs supporterklubb som publicerade det på AIK instagram. Det är så himla roligt och skoj och nu har många gillat det , du måste kolla ! "

Så pladdrade en lycklig Charlie på och jag mös som bara den bästa längtande mamman kan göra. Flera av mina guldsnören handlar om mina 3 fina barn som jag firar varje dag. Deras glädje, energi och kärlek är en ständig inspiration till att vilja hänga med, fortsätta utveckla sitt mammaskap och därmed få förmånen att vara så nära och delaktig som man bara kan. Så, Här är Charlies inlägg på instagram.

Nu har 2575 personer gillat det , och egentligen skiter jag i summan gillanden... det jag gillar är att den delade glädjen var så otroligt påtaglig....både bland fansen och hos Charlie.



Tack för inspirationen Charlie, nu är jag igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar